Friday, July 13, 2012

hadiah untuk tasneem

  m       ,         n  ''b'
\ egggk      

ccm  bbkkxxx  b    m

            j8uu
€  nm       nnedddd

______________________________________________________________________

ok..yang kat atas tu adalah hasil picit-picit tasneem...banyak tekan space bar dari tekan huruf...ummi nak menaip, dia pun nak menaip..tu yang jadi jarang nak update..padahal banyak je benda nak ditulis..kena tunggu tasneem leka dengan benda lain baru boleh menaip dengan tenang..

check up adik @26+ weeks
alhamdulillah..semuanya ok..tak ada masalah..cuma ujian gula yang ummi pergi 2 minggu lepas, keputusanya belum dapat lagi..semoga ia ok jugak.

hadiah untuk kakak tasneem
balik dari klinik,destinasi seterusnya ialah pergi cari makan. sebelum makan, abi ajak singgah kedai jual ikan hiasan..

kat rumah kita memang ada satu akuarium bersaiz sederhana...lama dah tersadai..berhabuk saje..kami memang lama juga bercadang nak bela ikan..tapi cadangan tinggal cadangan..yang sebenarnya ummi bimbang kalau ikan-ikan tu nanti tak ada yang nak jaga terutamanya bila kita pulang ke kelantan...

abi pula sibuk dengan projek kolam ikannya...ummi sendiri tak pasti bila projek tu nak mula...kita tunggu sajelah nanti..

ok..berbalik pada cerita asal, kami pun beli ikan koi 3 ekor..saiz kecil..rm5 seekor..beli juga kelengkapan lain macam makanan, anti-klorin, dengan pam yang dilengkapi dengan filter...semua sekali rm 40..

bila ambil tasneem, masuk je dalam kereta, abi tunjuk kat tasneem..bukan main seronok lagi..padahal kalau ikutkan mood tak ada sangat tu. sebab masa ummi ambil tu tasneem tengah tidur..tambah dengan demam lagi..dah peluk je plastik ikan tu..nak ambil balik memang tak bagi..

seronok sangat dapat ikan

peluk tak nak lepas

nak buka la tu..

ikan kena rendam dulu sebelum lepaskan dalam akuarium tu


camtulah gelagat dia..jangan nanti masuk macam2 dalam akuarium tu dah lah..percubaan kearah itu nampaknya ada dah...abi kena letak atap cepat-cepat la ye..

                       

2 comments:

  1. mussim demam agknye..nipun dedah je badan die..demam nak pandai ckp tu kakak tasneem

    ReplyDelete
  2. tu lah...ujian betul..merengek je seharian..nk main pun kejap2 je..pastu nk berkepit je..

    ReplyDelete

jgn malu2..sila lah tulis dengan gembira (^_~)