Friday, January 27, 2012

budak sebelah

assalamualaikum...

pagi semalam saya bersembang dengan akak sebelah rumah..walaupun cuma sebelah rumah, tetapi kami jarang berjumpa..saya kerja,balik terus je melepak dalam rumah..sesekali berjumpa hanya waktu hujung minggu atau waktu cuti sekolah..

sedang saya bersembang, tiba-tiba anak sulung akak sebelah yang umur 7 tahun tu bersuara.."eh...ada baby dalam perut!!" dengan gaya yang sangat bersungguh sambil tersenget-senget kepala mengintai perut saya dari celah-celah pagar rumah..saya yang sedang bersembang tu kaget dalam hati..huhu...

aduuhaaiii...anak oii..apakah yang sedang anda cuba sampaikan kepada makcik ini??dalam kepala saya ada 3 perkara:

a) adakah perut saya buncit??>>>>>>>>>>>> hahaha!!mungkin juga...tapi saya rasa baju yang saya pakai masa tu taklah ketat sehingga menampakkan bentuk badan saya..hurm..

b) adakah dia mempunyai firasat?? >>>>>>>>>>> ish..boleh jadi juga..mungkin Allah beri ilham pada dia untuk memberitahu saya yang saya mengandung, dan dengan itu saya boleh buat tindakan susulan..(boleh ke?)

c) adakah dia sekadar mengusik sahaja? >>>>>>>>> aahhaaiii..boleh jadi juga.saja bikin kontroversi..huhu

p/s: seandainya betul saya mengandung, alhamdulillah....jika belum, maknanya belum sampai masa lagi..(^_~)

8 comments:

  1. hehe...elok pergi check dulu :) akak ni pun kdg2 auni yang cakap "ummi, baby...baby" sambil pegang perut akak huhu. (walhal perut ummi dia yang buncit hehe)

    ReplyDelete
  2. haip!!...blom check lg...np?adakah anda +ve?hehe

    ReplyDelete
  3. mesti konvoi tak buleh solo kehkehh

    ReplyDelete
  4. ok2...phm dh..muhammad odw dpt adik 7bln lg kn..

    ReplyDelete

jgn malu2..sila lah tulis dengan gembira (^_~)