Tuesday, May 29, 2012

seharian di kota bharu

assalamualaikum anak-anak ummi...

alhamdulillah..

hari ini Allah beri kesempatan pada kita untuk round-round sekitar KB...seronok!!ni lah part yang ummi tunggu bila kita balik kelantan..jalan-jalan sambil beli-beli...(ni la salah satu faktor yg menyebabkan bajet lari..huhu..)

kali ni ummi pastikan yang ummi beli yang betul-betul perlu sahaja...disamping beli barang-barang lain yang orang kirim..yang penting ummi nak cari jubah yang berbutang depan..nak tambah koleksi jubah untuk menyusu..tiap kali balik beli 1 pun jadi dh..

balik kali ini aktiviti jalan-jalan agak terhad sebab ada kenduri kahwin yang tak putus..di tambah dengan kita tak balik dengan kereta..kena tunggu kereta tok abah free baru boleh gerak kemana-mana..tadi kita keluar berempat...tok ummi pun ikut..masing-masing dengan tujuan yang tersendiri..

cerita kakak
hari ini ada kejutan buat tasneem..(kejutan pada ummi juga sebenarnya..)

tasneem akan ditindik...
huhuhu..terkejut juga ummi..
kita singgah di sebuah kedai emas milik kawan sesekolah abi untuk tindik telinga tasneem...


berdebar juga la ummi masa ni..macam ummi pulak yang nak kena tindik..huhu...
tasneem duduk atas riba ummi masa ni..dan ummi pulak kena pegang supaya tasneem tak bergerak..2 kali cubaan juga..yang pertama tu tasneem bergerak, tukang tembak pun jadi tak keruan bila tasneem dah bergerak..jadi tukar dengan orang lain..kali ni barulah menjadi...

1..2..3..pappp!!selesai...
ummi ingat ok je..3 saat lepas tu tasneem nangis...huhuhu...terkejut gamaknya..dan baru terasa sakit..tapi sekejap je...lepas ummi pujuk tu tasneem dah gelak-gelak balik...bagus anak ummi ni..

cerita adik
ummi sempat pergi scan adik di rumah bersalin an-nur..tempat tasneem lahir..dan Dr. Siti Rochmah tu masih ingat ummi juga tasneem.. ;)

alhamdulillah...adik baik-baik saja dalam perut ummi..tasneem pulak sibuk bercakap masa tengok adik di skrin..tak sabar nak main dengan adik ye?

hajat ummi dengan abi nak tengok jantina adik..tapi masih belum diizinkan Allah..posisi adik tadi tak mengizinkan kita untuk tahu adik ini mujahid atau mujahidah..kita scan lain kali pulak lah ye adik..

ok..setakat ini dulu cerita ummi untuk anak-anak ummi..semoga kalian menjadi anak yang soleh solehah yang dapat membantu menerangi kubur ummi dan abi kelak...

4 comments:

  1. kite pun kalau bole nk tau jntine sebb kene sedie budget hehe..perncnagan itu penting..mudah2an Allah mudahkan adik kakak tasneem ;)

    ReplyDelete
  2. bkn lin tau dh ke gender bb??hehe

    ReplyDelete
  3. Nk tnya..awk tindik telinga ank kt mn ye area kb ke?bg map sket...hehe tq

    ReplyDelete
  4. nureen, saya tindik anak tu kt kdai emas sri ayu..betul2 kt bndar kb..kt tapak mpkb lama tu

    ReplyDelete

jgn malu2..sila lah tulis dengan gembira (^_~)