Thursday, May 17, 2012

tahniah cik wan..

selasa baru ni cik wan convo untuk diplomanya di uitm shah alam...

cik wan dah datang dua hari lebih awal dirumah kita..
tok abah dan tok ummi pula sampai dari kelantan pagi selasa tu...

bagus juga cik wan dapat datang awal...lega sikit ummi..sebabnya kalau cik wan ada, boleh tolong jaga tasneem..tak de lah tasneem nak berkepit je dengan ummi...tasneem dengan cik wan pun memang rapat..sepanjang pemerhatian ummi, tak ada orang lain yang tasneem rapat serapat dengan cik wan..

cik wan sidang petang..tapi kita dah ke sana pagi lagi...dalam pukul 9.30..bukan apa..tempat tak biasa pergi, takut jem pula..jadi adalah lebih baik kita pergi awal..lagi pulak cik wan kena masuk dewan awal..pukul 12.00..
cik wan dan tok abah

tasneem seronok je kat sana..sebab sana ada padang yang luas...bukan main lagi lari sana sini..

pendekkan cerita lepas cik wan, tok abah dan tok ummi masuk dewan, tinggal kita bertiga diluar...fikir punya fikir, takkan nak duduk di padang tu hingga 5.00 petang..tasneem pun nampak penat..abi pula bimbang tasneem buang air besar! sebab tandas yang disediakan adalah tandas mudah alih tu..alhamdulillah ummi ada sepupu yang tinggal berdekatan..jadi kita sekeluarga kesana.. berehat dan sempat juga tidur..

tasneem yang dah berpeluh dan comot


masa ni lah badan tasneem mula panas..masa abi mandikan tasneem pun siap menggigil lagi...risau juga kami...agaknya sebab main panas..tambah pula dengan minum ais...ummi agak macam tulah..panas berlarutan sampai keesokkan harinya..alhamdulillah..bila ummi balik dari sekolah, suhu badan tasneem pun dah pulih seperti sedia kala..alhamdulillah...

akhir skali, tahniah untuk cik wan!!

2 comments:

  1. suke tgk bebola mate kakak tasneem..bolat je..kening tajam terbentuk mcm ummi die

    ReplyDelete
  2. tapi mata mak dia tak boolat kot...huhu

    ReplyDelete

jgn malu2..sila lah tulis dengan gembira (^_~)