Sunday, July 15, 2012

yang pertama dah selamat

orang pertama di tempat saya bekerja yang bersalin pada tahun ini sudah selamat melahirkan anak ke-5 6 julai yang lalu...tahniah kak nik!!

ada 4 orang  lagi yang menanti giliran masing-masing..termasuk saya.

saja share gambar tasneem baru lahir..


ada unsur debaran disitu!!hehe...
teman saya tu, pagi jumaat tu masih boleh datang kerja seperti biasa..datang dengan senyum-senyum cerianya..dan pagi tu juga, beliau ke hospital..mujur hospital dekat..dan mujur juga suaminya bekerja ditempat yang sama..jadi selesai hantar anak-anak ke sekolah, terus ke hospital..

dengar dari teman-teman lain, katanya beliau memang sudah turun tanda sejak dari tengah malam lagi..jadi, pagi tu memang dah mula rasa sakit..

bersalin hari jumaat mengingatkan saya masa bersalinkan tasneem dulu..hari jumaat.. suspend juga..sebabnya kalau boleh nak suami ada disisi masa proses melahirkan tu..alhamdulillah saya bersalin lepas orang solat jumaat..Allah izin masjid pun dekat dengan klinik bersalin...huhu...

berbalik pada cerita teman saya ni..beliau pula bersalin lebih kurang pukul 1..jadi dapatlah suaminya solat jumaat dengan lega..

kami masih belum sempat untuk menziarahi mereka..sebab kak nik dan baby boy nya sudah pulang ke kelantan!!!berpantang disana..tak apelah..ada rezeki nanti kita jumpa masa raya..

lagi 4 orang akan bersalin....

ada yang hampir sangat tarikh due dengan raya..(mungkin beraya di hospital...huhu..atau mungkin juga balik beraya lewat sedikit..semoga Allah permudahkan segala urusannya)

yang seterusnya, due dalam bulan 9..katanya 16 september..sama dengan hari Malaysia..

kemudian, saya!! dalam 12 oktober...ada lebih kurang 3 bulan lagi..persiapan dari segi barang belum dimulakan lagi...

akhir sekali..pertengahan bulan terakhir dalam kelendar masihi..

tak lupa juga kawan-kawan saya diluar sana..ada ramai yang sedang menanti hari-hari besar untuk mereka..selamat berjuang! semoga Allah permudahkan segala urusan kita..

p/s: hari ini kawan saya mawaddah sudah masuk ward..adakah dia sudah selamat melahirkan?Allah..mudahkan proses kelahirannya..

4 comments:

  1. wah sampai 6 orang mak buyung kat sekolah..tadi bace dah entry mawaddah..sendiri jdi debor..masing2 best je tak sakit..sakit yg pertame dulu i tak lupe lagi hihih

    ReplyDelete
  2. 6 ke? 5jelah UM..huhu..tulah kan..tah2 dh bsalin pun mawaddah masa ni..

    ReplyDelete
  3. fifah baru bce entry terbaru mawaddah..dah selamat kul 6 lebih tadi..sepasang dah die..adik tasneem boy ke? (tetibe je takde kaitan dgn ayat sebelumnye ;D)

    ReplyDelete
  4. lin cakap br g baca..huhu..3 dah anak dia..

    hakhak!!ok..adik tasneem rahsia!!

    ReplyDelete

jgn malu2..sila lah tulis dengan gembira (^_~)