Tuesday, October 16, 2012

kakak bercerita

assalamualaikum semua..

hari ini, biar kakak bercerita..

semalam adalah hari ke-7 adik lahir..jadi semalam juga abi menyelesaikan beberapa perkara yang disunatkan buat pada hari ke-7 kelahiran..

1. bagi nama pada adik..

setelah beberapa hari menimbang (bukan pakai timbang tepung tok mami) tara beberapa nama yang tersenarai, akhirnya abi memilih nama ini untuk adik..


BASYEERAH BINTI MOHD FADLULHILMI

memandangkan semalam adalah hari terakhir abi cuti, maka semalam juga abi pergi ke JPN untuk selesaikan urusan pendaftaran adik. sekali dengan isi borang TAWAS..kakak tak dapat sebab lahir luar selangor..huhu..harap maklum.


2. botakkan kepala adik..

yea!! adik dah botak!!tak ada rambut dah..dengan dibantu oleh ummi, abi mencukur kepala adik..agak mencabar sebab adik tak tidur..kepala bergoyang kiri kanan..tambah memeningkan kalau kakak ada..hehehe..




nanti rambut tu akan ditimbang dengan nilaian emas..dan duit tu akan disedekahkan..

ok..setakat ini dulu..cerita ummi bersalinkan adik akan ditaip oleh ummi pada satu masa yang diizinkan kelak..insyaallah..

** tok mami kata bagi nama basyeerah macam aunty basyirah abd rahman... muka adik pun bulat macam aunty jugak!

** ok, nampaknye aunty kunak kena tukar header baru..sebab sekarang adik dah ada!!


12 comments:

  1. sedappp!! nnti update cepat2!...double e..kakak2 berdue bole geng cik leen hehehe

    ReplyDelete
  2. congratz on ur new born baby
    sepupu sy pn nama basyirah jugak.. ;)

    ReplyDelete
  3. cik leen: wat tema double e la pulak..

    tq cik neon!!

    ReplyDelete
  4. fahammmm...bagi la upah! -makcik anne glemer_-

    ReplyDelete
  5. bagus!!tinDakan pantass!! 5bintang!

    ReplyDelete
  6. puihhhh!!! -makcik anne comel-

    ReplyDelete
  7. sedap nama!!
    likeee!! =)

    smg besar jd ank solehah tasneem and basyeerah =)

    ReplyDelete
  8. makcik kunak buatkan header jugak hehe

    p/s: tetibe je ngehngeh

    ReplyDelete
  9. Masyallah Tabarakallah!
    I am smiling while reading this. ;) Semoga Basyeerah menjadi ank solehah, penyejuk di mata umi abi.

    p/s: ni aunty Basyi kene kasik hadiah ni sbb kite geng. ekeke..

    kulit puteh kemerahan :)

    ReplyDelete
  10. indahnya nama...basyeerah :)

    really love simple name like tasneem n basyeerah :)

    bila boleh jumpa ya sis..

    ReplyDelete
  11. aunty basyi: hehe...basyeerah tu pun ummi kata panjg dh sbb 3 suku kata..

    mamaloy: dan la ank kfah 5 org br jmpa..

    bg nma simple2 je..sng cg nk tulis dlm buku kehadiran

    ReplyDelete

jgn malu2..sila lah tulis dengan gembira (^_~)