Sunday, December 2, 2012

tasneem demam

basyeerah dah baik demam..alhamdulillah..tapi ada batuk2 sikit..

Allah izin tasneem pula demam..pass baton kat kakak pula..sejak semalam..panas juga badan tasneem...ummi pun tak pasti apa punca sebenar...main panas agaknya..siang tu elok2 je tolong tok mek kutip buah manggis..

bila tasneem demam ni, macam2 ragamnya...banyak yang ummi boleh handle..ada juga yang ummi pass kat abi..ada yang tasneem sendiri pilih..(sama ada nak dengan ummi, abi atau tok abah)...tak ketinggalan juga ada yang ummo hilang sabar..tapi terpaksa ummi tahan kan..maklumlah..demam kan..

tasneem demam tak pergi klinik pun..cuma jelum2 dengan air je..itu pun tak berapa digemari tasneem...asal letak kain basah kat kepala mesti nak buang..asal basah2kan badan mesti merengek..sepanjang demam ni memang banyak merengeklah pendek kata..

tok ummi kata agaknya demam sebab aktif sangat..balik kampung ni macam2 aktiviti yang dibuat...jadi pengembala kambing-tolong tok abah @ tok chik keluarkan kambing dari kandang dan tambat ditempat2 yang bersesuaian, pergi jalan2 dengan tok chik- dari rumah tok abah..sampai ke rumah tok su..jauh juga tu..main hujan, main pasir..kutip buah..makan buah..ikut pergi beli nasi pagi2 naik motor..macam2 lah..

takpelah..ummi biarkan..biar tasneem belajar mengenal alam..selagi ia tak berbahaya..kat bandar susah nak dapat pengalaman2 macam ni

ragam budak demam: tiba2 je nak tidur dalam buai yang di"wujud"kan semula untuk adik

malam ni, tasneem nampak macam dah bertenaga sikit..dah  nak baik agaknya..kalau tak merengek memanjang..melekat je.. 

2 comments:

  1. adik baru baik kakak sambung,,tkpe nk bg ummi abi pahale lebih tu ;)

    p/s: rase pent risau kalau ank demm T_T

    ReplyDelete
  2. amin..amin..semoga bertambah2 pahala ummi abi..

    risau takyah cakap..kesian lagi..bila ank2 demam, apa kerja pun tak jadi rasanya..

    ReplyDelete

jgn malu2..sila lah tulis dengan gembira (^_~)