Sunday, January 13, 2013

jom toles!!

ni lah kegemaran tasneem.."toles" katanya..tulis lah kakak!!

tasneem boleh leka bila ada alat tulis..tak kira pensil, pensil warna, magic colour atau yang seumpama dengannya..sudah tentu bersama kertas sekali..kalau tidak merata perginya karang! disiplinnya disini tulis itu mesti di kertas@buku..bukan dinding!haruuu~~

kalau dalam perjalanan jauh pun biasanya ummi akan bawa bersama alat tulis dan buku serta beberapa buku cerita bergambar untuk kurangkan pergerakan tasneem dalam kereta..kalau tak lepas ke depan, ke belakang..dan belakang lagi..(@_@)*pening ok!

baru-baru ni abi bagi tasneem tulis guna magic colour..bukan main seronok lagi menulis sampai habis kaki tangan berconteng...sebelum ni pernah ummi bagi, tapi tasneem conteng cadar pulak..aduhai..terus ummi simpan!bagi pesil warna kayu je..

sejak dari tu abi buat kesimpulan yang tasneem suka guna warna yang terang.nampak lebih bersemangat!! mana taknya, warna2 yang ummi beli sebelum ni semuanya malap je..cair!tak berbekas kata abi..huhu..harga pun tak sampai RM2..memang lah..

kata abi, ummi beli benda tak berfaedah..huhu

jadi tadi abi belikan bunco oil pastel..ha..kan terang..

baru syok nak tulis..

abi ajar ambil 1 je satu masa..sepah2 tak bagus..

sambil conteng sambil nyanyi lagu "bulat kecil"..ye ye je..padahal 1 bulat pun tak de..hehe

"bulat kecil" tu macam ni lah tasneem..

bulat kecil..bulat kecil...

bulat besar..

beri pisang...beri pisang...

tak mahu makan..

enam...enam..

dia tersenyum...

enam...enam...

anak beruang!

dah jadi!! anak beruang!! 

kalau tak silap ummi, kali pertama tasneem menulis masa ummi main sudoku...ambil pensil yang ummi guna dan conteng kat sudoku ummi..

lepas pada tu ummi abi belikan drowing block yang kecil..

minggu depan kita buat aktiviti lain pulak..ummi mensasarkan (wah!!mensasarkan giteww!!) hujung minggu mesti ada aktiviti bermakna antara kita..tak kiralah riadhah outdoor ke, aktiviti indoor ke..rehlah ke..kan..

*shooping tak termasuk..

**abi kata nak belikan beg galas yang kecil untuk tasneem..nak isi barang2 dia terutama masa travel..tapi masih belum jumpa yang berkenan dihati..



2 comments:

  1. bagusnye kakak..pandai ambek satu2..anak bujangku menulis satu bilik..baru2 ni die buat mural dah kat dinding dgn kerusi dgn peti sejuk beku dgn cadar sekali..

    ReplyDelete
  2. nak kena pantau ni...kalau biar ada gak jadi camtu kot..hehehe

    ReplyDelete

jgn malu2..sila lah tulis dengan gembira (^_~)