Sunday, June 24, 2012

ayok!!!!

satu hari masa ummi tengah tidur..tok mami pun tidur..ada budak kecik yang tak tidur..apa yang dia buat ialah sepah2kan bilik tok mami..

barang-barang atas meja solek tok mami terabur habis..siap dia berkemas semua, baru naik katil tidur..
bila ummi bangun, ummi ingatkan sepah sikit-sikit je..sekali rupanya dia ada teraburkan bunga rampai..jadi bilik tu dah bersepah dengan daun2 pandan kering yang dirampai-rampaikan tu..

bila dia dah bangun, selamber je keluar bilik...yang tak tahannya bila dia masuk balik bilik tok mami yang dah dikerjakan tu, siap boleh cakap,"ayok!!...ayok!!.." sambil jari telunjuk goyang-goyang..

sabar jelah kan??

tiap kali bila dah serak-serakkan barang, pandai je sebut "ayok"
tau pulak tu bila nak sebut..
nak marah pun tak jadi...

2 comments:

  1. dapat bayangkan kakak tasneem dgn muke ayokkk..heheh

    ReplyDelete

jgn malu2..sila lah tulis dengan gembira (^_~)