Thursday, June 7, 2012

cuti tengah tahun (part 1)

assalamualaikum...

cuti kita selama 2 minggu terbahagi kepada 2..

kelantan
seminggu yang pertama kita balik kelantan..ummi rasa dah lama tak balik kelantan..macam yang ummi ceritakan sebelum ni, kita balik kali ni banyak kenduri-kendara yang perlu dipenuhi jemputannya..

kita pula balik dengan bas. jadi ativiti jalan-jalan agak terhad..hehe..tapi dalam pada keterhadan (ada ke keterhadan?) itu, banyak tempat juga kita pergi..antaranya, kita ke restoran rangnok..restoran yang ummu auni cerita dalam blog TM tu..

malangnya hari kita ke sana tu pekerjanya ramai yang bercuti..jadi dekat sejam lebih juga menunggu makanan..lepas pada tu kita ke wakaf che yeh..ummi nak cari hand bag murah..kalau jumpa tudung tasneem juga...abi cari jersi red warrior..kita pergi bersama tok abah, tok ummi, dan cu mi.

esoknya pagi-pagi lagi dh ke RTC..RTC ni macam pasar.macam-macam ada..makanan..sayur2..binatang peliharaan, pakaian, anak-anak pokok, banyak lagi lah..ummi masa ni teringin nak makan laksam..cari punya cari, akhirnya ummi jumpa.tapi was-was juga nak beli mula-mula tu...bukan was-was apa..sebab boleh dikatakan semua orang yang beli tu beli pakai kilo!!wahh!!laksam sekilo..2 kilo..kena beli pakai kilo ke ni??ummi nak sebungkus kecik je..untuk makan sorang..ingatkan xjual ..rupanya ada jual untuk sorang makan..hai..

tok umi ada beli 1 benda makanan yang ummi tak pernah jumpa...

buah tar namanya...mula2 ummi tengok ummi ingatkan frozen food..hehe

buah ni kena kupas dulu kulit luar dia...ambil isi sahaja..

rasanya sedap!!!macam kelapa sikit2..cara penyediaanya, hiris buah ni..buat air gula..campur sekali...ais jangan lupa ye..sesuai dinikmati ketika cuaca panas..



seterunya minggu ke 2 kita balik semula ke kajang..ada misi lama yang perlu segera dibereskan..
part 2 ni ummi akan sambung kemudian..tasneem kashau la...

1 comment:

  1. a'ah ingat frozen..rupenye buah-buahan..tak penah tgk jagk

    ReplyDelete

jgn malu2..sila lah tulis dengan gembira (^_~)