Sunday, June 10, 2012

hadiah dari ibu mertuaku

ibu mertuaku bagi hadiah...huihuihui....
alhamdulillah...jimat duit...hehehe..

sebenarnya ini bukan kali pertama dapat hadiah dari ummi..macam-macam dah dia bagi..sejak dari hari pertama jadi menantu...sampailah sekarang..(setelah 3 tahun..) moga lepas2 ni akan ada lagi hadiah yang menyusul....hekhekhek (^_^)

ummi ni pandai buat kejutan tau!!
nak flash back jap...
ingat lagi kejutan pertama yang saya terima..masa hari pertama jadi menantu..lepas nikah, balik rumah..ambil2 gambar sikit..lepas tu pakaikan gelang (gelang hadiah dari encik suami) lepas tu tiba-tiba je ummi keluarkan cincin belah rotan dan sarung kat jari saya...aik..ni takde dalam aturcara nih...saya pelik...ummi kata ni hadiah dari ummi..ok..saya terima..dah orang nak bagi..hehe..

tapi encik suami tiba-tiba bersuara..dia pun pelik..aik!!saya pelik sebab dia pun pelik..ingatkan dia tau..rupanya dia pun tak tau..ok, ummi kata, takkan semua nak bagi tau..haha..ye la kan..ada juga yg kena simpan..

itu cuma salah satu..ada banyak lagi hadiah yang saya dapat secara tiba-tiba..pastu bila dah dapat mula la tersimpul-simpul senyum kesukaan..

terima kasih ummi..susah-susah je..

sempena ulangtahun perkahwinan saya dan anaknya yang ke 3 ni..tiba-tiba ada hadiah...kuali pemanggang ajaib. saya memang tak ada lagi benda-benda ajaib kat rumah ni..hehe..jadi bagus juga dapat 1..ummi bagi hadiah tu adalah supaya saya lebih rajin masak!!haha..ini cuma andaian saya...ummi tak cakap apa pun..

inilah rupa paras pemanggang ajaib tu...boleh buat macam2 dengan kuali ni..terpulang pada kreativiti masing2..


encik suami pula, dengan nada gurau-gurauan, tak puas hati sebab hadiah tu seolah-olah memihak kepada saya..dan dia tak dpt apa pun dari hadiah tu...eh eh..siapa kata?kalau saya masak, untuk dia juga..atau kalau nak berfaedah pada dia juga, sekali sekala boleh kalau encik nak masak guna kuali tu..saya tak kesah.. (^_~)

2 comments:

  1. ni betul2 menantu kesayangan nan sorang..takde anak puan..dapat cucu pulak puan jugak..sukelah tok ummi die..ade kwan sekian lame dgn hero2 je ;)

    ReplyDelete
  2. haha..kesayangan la sgt..menantu malas ni..tu yg kena hadiah kuali tu..haha

    ReplyDelete

jgn malu2..sila lah tulis dengan gembira (^_~)