Saturday, September 29, 2012

hampir tiba!!

38 minggu 2 hari..

masanya hampir tiba...

ummi ada 2 pilihan tempat bersalin...barakah dan KPMC..
kalau waktu sesuai, saya mungkin akan ke Barakah di klang..kalau waktu agak memuncak, saya akan ke KPMC yang sangat dekat dengan rumah..10 minit kot..

apa-apa pun semoga segala urusan dipermudahkan Allah..rabbi yassir!!

hari ni ummi baru selesai berkursus selama 4 hari di PPD Hulu Langat..kursus KSSR Pendidikan Islam thn3..seronok..sebab dapat ilmu baru..tapi sedikit melelahkan..sebab terpaksa duduk dalam jangka masa yang lama!! sakit pinggang tau..

tapi mujur juga PPDHL ni dekat dengan rumah kita..jadi tak risau sangat..kalau rasa-rasa tiba-tiba macam nak bersalin, boleh call tok mami..abi nak balik ambil pun masih sempat..tapi kalau kursusnya jauh, haruslah ummi tolak awal-awal lagi..(yang ni pun sebenarnya last minute baru tau kena pergi kursus..dah nak balik baru PK1 panggil...lari plan habis)

kalau ikut masa tasneem dulu, bersalin awal seminggu..minggu ke 39 dah keluar..yang adik ni ummi tak tau lah macam mana gayanya..sama-samalah tunggu, lihat dan berdoa..

minggu lepas, masa check up dengan Dr. Anita, adik lebih kurang 2.8kg dah beratnya.dan ummi ada tanya juga, adakah adik ni dah masuk jalan? kata Dr. Anita, adalah normal bagi anak ke-2 dan seterusnya untuk tidak masuk jalan seawal anak yang sulung..masa tasneem dulu memang awal betul masuk jalan..sebab anak kedua ni ruang dalam perut tu besar sikit dah..boleh rileks-rileks dulu...tapi kedudukan adik dah betul..boleh jadi bila nak bersalin nanti baru masuk jalan...jadi tak ada apa yang perlu dibimbangkan..

ummi pun dah minta cuti awal..nak berehat-rehat saja dirumah sambil selesaikan mana urusan yang belum selesai..minggu depan adalah minggu terakhir ummi di sekolah..jadi ummi harus siapkan semua kerja-kerja sebelum mulakan cuti..insyaallah cuti akan bermula 8.10.12..due date 12.10.12..tak de lah awal sangat cuti kan??

ikutkan nak minta 2 minggu awal..tapi tak lepas..dapat seminggu je.maklumlah, sekolah kecil..dan ummi pula tak ada alasan kukuh untuk minta 2 minggu awal..terima sahaja..mujur dapat cuti awal seminggu..kan?syukur alhamdulillah...

**hujung minggu depan, 7.10.12 kenduri kunak belah lelaki..kalau belum bersalin, boleh ikut!!

1 comment:

jgn malu2..sila lah tulis dengan gembira (^_~)