Sunday, November 27, 2011

maka cuti pun bermula..

tasneem sayang..anak ummi abi yang solehah...

cuti kita baru bermula..walaupun cuti sekolah sudah bermula seminggu lepas..tapi hakikatnya kita baru sahaja mula untuk cuti..ummi dan abi masing-masing masih meneruskan saki-baki kerja untuk seminggu selepas cuti akhir tahun persekolahan sesi 2011.

dan macam biasa, cuti sekolah biasanya kita satu keluarga akan pulang ke kelantan..cuti kali ini kita balik cuma untuk 2 minggu..dan baki cuti yang ada tu, kita ajak tok abah dan tok ummi ikut kita balik kajang pula..

kesempatan cuti yang ada ni ummi teringin nak bawa tasneem jalan-jalan..tasneem ke ummi yang nak berjalan ni sebenarnya?? bawa tasneem berpijak atas rumput..atas pasir tepi pantai..main kucing..dan macam-macam lagi yang kita tak dapat buat bila balik kajang..tapi agak terbatas juga sebenarnya.sebab sekarang musim hujan..juga musim banjir..kalau dah banjir, memang kita tak dapat kemana..cuma dirumah sahaja..tapi setakat hari ni, ummi rasa keadaan masih lagi ok..jalan-jalan raya masih boleh digunakan..cuma boleh nampak beberapa kawasan yang rendah dah mula ditenggelami air..syukur alhamdulillah kerana rumah tok abah ni tak pernah dinaiki air..kalau tak jenuh juga..

cuti hujung tahun ni biasanya orang akan ambil peluang untuk buat kenduri..ummi dengan abi pun tak terlepas dari mendapat jemputan dari teman2 kami..dan insyaallah jemputan itu akan dipenuhi semampunya...tak ketinggalan juga, ummi abi ambil kesempatan cuti ni untuk ziarah kawan-kawan yang lama tak jumpa..dan tengok kawan-kawan baru tasneem juga!!

ya..musim orang kawen dan musim orang bersalin!!hehehe...

apa2 pun ummi nak ambil kesempatan ni untuk ucap tahniah pada semua..sama ada yang akan atau baru melangsungkan perkahwinan, juga yang baru atau akan melahirkan tak lama lagi..

selamat berjuang kepada zaihan, amin, zahra, ani, nadzrah, dan kawan2 yang terlupa sebut nama kat sini juga ibu2 mengandung yang sedang menunggu hari diluar sana..tahniah pada kak faz atas kelahiran medina...tak lupa juga pada k.sha dan nazifah yang sudah mengandungkan anak ke dua anda!!

2 comments:

jgn malu2..sila lah tulis dengan gembira (^_~)