Tuesday, November 1, 2011

tudung tasneem

assalamualaikum...

dah lama ummi tak update blog ni...entah apa masalahnya ummi tak dapat nak buka blog...
"SSL error"

entah..ummi pun tak reti nak buat macam mana.ni pun ummi update dari rumah nenek saja..

ummi ada beli tudung untuk tasneem..sebenarnya tudung tu datang sepasang- anak&mak
tapi ummi ambil tudung untuk tasneem saja..untuk ummi..ohh~ ummi kurang berkenan..

muka tak berapa nak senyum sebab tangan dah kena pegang..tak boleh gerak dah..hehe

tangan dah mula nak cabut tudung...

hari ni tasneem ikut nenek pergi jumpa doktor gigi..
bukan tasneem yang jumpa doktor gigi...tapi nenek tasneem..tasneem takde gigi lagi..huhuhu..

nenek pun pakaikan tudung tu..kata nenek, warna tudung tu dah sama dengan uniform yang doktor gigi tu..
jadi nanti besar tasneem pun jadi doktor gigi juga lah ye!

hari ni dah ada perkembangan kata nenek..tasneem dah tak cabut tudung yang dipakai..sebab bila tangan naik kepala-nak cabut tudung je nenek sepuk tangan tasneem..banyak kali juga lah tasneem buat percubaan untuk cabut tudung tu..tapi tak berjaya..akhirnya sampai ke balik tudung tu masih dikepala tasneem..alhamdulillah..

ummi nak biasakan tasneem pakai tudung dari kecil..
ummi ingat lagi masa ummi kecil2 dulu..nenek selalu nyanyikan kat ummi nasyid ni
"....tutup aurat..tutup aurat..jangan bagi dilihat...maruah tinggi peribadi mulia...itulah tuntutan agama..."
ummi nak cari juga nasyid tu..tapi macam dah tak jumpa je..kalau jumpa boleh bagi tasneem dengar..kalau tak alamatnya ummi jelah yang nyanyi sendiri...hehe..

3 comments:

  1. comelnya tasneem pakai tudung! macam muka fadlul lah tasneem. anak abi =)

    ReplyDelete
  2. Np ummi dia tak nmpk tasneem cm muka abi dia pn..huhu

    ReplyDelete

jgn malu2..sila lah tulis dengan gembira (^_~)