Wednesday, November 2, 2011

tasneem 10 bulan

alhamdulillah..tasneem telah membesar dengan sihat sepanjang 10 bulan ini..alhamdulillah..alhamdulillah...

tengok..tangan dah warna warni sebab main dakwat printer...


1. tasneem kuat makan...menyusu pun boleh tahan...sebenarnya tasneem dah minum susu campur..susu ummi dan susu kambing jenama "karihome" tu..sedih jugak ummi mula-mula..sebab terpaksa campurkan susu...tapi kata nenek, nak tak nak kena jugak beli susu formula sebab susu ummi memang tahap kritikal..perah hari ni untuk bekal tasneem esok..tak perah hari ni, esok tasneem tak boleh bawa bekal ke rumah nenek..sedih kan..tapi susu yang ummi beli tu tak bermakna boleh bagi suka-suka je..itu cuma susu dimasa-masa kecederaan..takkan nak bagi air masak je pulak semata-mata nak mempertahankan tak nak campur dengan susu formula..

2. masih belum tumbuh gigi..takpe..lambat tumbuh gigi,lambat sikit rosak..hehe..

3.masih belum boleh berjalan..tapi dah boleh berdiri untuk tempoh masa yang agak lama..tinggal tunggu nak langkah aje..

4. masih pakai diapers saiz m..yang ummi perasan badan tasneem macam tak naik sangat..tinggi je yang bertambah..kalau berdiri dah paras separuh peha ummi..

5.pernah abi buat-buat marah sebab tasneem kacau abi punya laptop..meraung juga lah..padahal abi haip!haip! dari jauh je..

6.pandai main cak-cak dengan orang..terutama dengan orang yang tasneem tak pernah atau jarang jumpa...contohnya macam orang kat kedai ke..mula-mula tersipu-sipu bila ada orang tegur..sampai lembik-lembik badan melekat kat ummi..lepas tu tarik tudung ummi untuk jadi tempat menyorok...dah sorok muka, mula la main hide n seek guna tudung ummi..

7.senyuman tasneem yang sangat menawan!!aduhh...cair hati ummi bila tengok tasneem senyum..hilang semua perasaan yang entah apa-apa tu..

tasneem sayang,gembirakan hati ummi dan abi sampai bila-bila ye...walau kami tiada lagi didunia...

p/s:tak boleh nak tulis panjang-panjang sebab tasneem pun sibuk nak menaip jugak!

6 comments:

  1. lambat tunggu gigi hikmhnye lmbt jugk nk sakitkn ummi mase nyusu..ohhh sakitnyeee gigi pertme tu..

    p/s: jemari yg runcing tu dh menunjukkn ketinggian cik tasneem solehah ni..tahniah dah 10 bulan!

    ReplyDelete
  2. Huhu..blh pulak testing ketajaman gigi masa menyusu ek..yg takde gigi ni pun sakit juga kalau tiba2 ketab mulut..

    ReplyDelete
  3. sukanyaaaa baca pasal tasneem nih.

    ReplyDelete
  4. tasneem tunggu kwn dia dr anty fyra ok..hehehe

    ReplyDelete
  5. nnt da besar sket suh tasneem jerr tlg tuka ink printer hee.comel sgt! esp part die korek keyboard abi :D

    ReplyDelete
  6. tu la kan kak..kecik dulu masa bb tak pndai apa..tak sabar tunggu besar..dh besar teringat2 masa kecik lak...

    tasneem lps ni bukan takat tukar ink..tkr laptop pn boleh..huhu

    ReplyDelete

jgn malu2..sila lah tulis dengan gembira (^_~)