Friday, November 11, 2011

aidil adha 1433h

alhamdulillah...segala puji bagi Allah kerana tidak putus-putus mengurniakan pelbagai bentuk rahmat kepada kita semua..terutamanya nikmat islam dan iman..semoga kita dapat sama-sama kekal dalam dua nikmat terbesar tersebut sehingga keakhirnya.

aidil adha
aidil adha sudah berlalu..bagi mereka yang menunaikan ibadah qurban..semoga ibadah kita diterima Allah..semoga kita masih sempat lagi untuk menjalani ibadah qurban dan berpeluang untuk menjadi tetamu Allah di masa akan datang...

on the way nak balik kelantan..tasneem tunggu abi solat jumaat sambil dengar khutbah jumaat

raya kali ini alhamdulillah, perjalanan pergi dan balik kami; selangor-kelantan-selangor dipermudahkan Allah..bercakap pasal perjalanan,balik ke kelantan kami guna jalan biasa yang kami lalu..-gua musang...tapi yang menariknya untuk pulang ke selangor,kami lalu grik!!-laluan alternatif yang diguna kalau gua musang banjir..hehe..

laluan ke grik memang agak jauh kalau nak dibandingkan dengan laluan gua musang..tapi sekali sekala lalu apa salahnya..seronok juga Allah izin dapat "memanjat" banjaran titiwangsa...sejuk bila sampai kat puncak..dapat tengok tasik banding..gajah je yang tak jumpa...huhu..
*bila lalu grik teringat cerita kawan-kawan yang terserempak dengan gajah la..itu la..ini la..

peristiwa hari raya...lembu yang dah selamat disembelih..

raya kali ni banyak juga duit yang keluar..belanja balik kampung, duit untuk bayar lembu (1 bahagian je) dan duit jalan-jalan..Allah izin cuti raya kali ni dekat dengan cuti deepavali..jadi memang banyak juga berhabis..masa cuti deepavali hari tu pun tahan-tahan je tak berjalan..tapi ke GM jugak perginya..sebab raya banyak nak pakai duit..bila ummi fikir-fikir balik, ummi rasa ummi dah kena sediakan tabung khas untuk korban sahaja..sebulan letak rm50..nanti dah sampai masa nak raya, taklah terasa sangat duit sekelepuk keluar untuk bayar lembu..huhu..

ok..balik dulu...tata titi tutu..

2 comments:

  1. samelah dgn cadangan ayah muhammad pun..buat tabung korban bermule awal tahun..jadi taklah terkejut tapi tak jalan pun hehehe

    ReplyDelete

jgn malu2..sila lah tulis dengan gembira (^_~)